"Érzelmi Intelligencia" kérdőív
Az alábbi kérdőív az érzelmi intelligenciához tartozó különböző tulajdonságokat vizsgálja. Az érzelmi intelligencia olyan képességeket takar, amelyek a saját és mások érzelmeinek felismerését és kezelését foglalják magukba.

A kutatásom célja, hogy megvizsgáljam a pályakezdő pedagógusok érzelmi intelligenciáját és a kapott eredményeket összevessem a pedagógus pályán több éve tanító tanárok eredményeivel.
A kérdés az, hogy a pedagógus pályán eltöltött idő előrehaladtával a mérleg nyelve a jobb konfliktuskezelés vagy éppen ellenkezőleg a kiégés oldalára dől-e el?

A kérdőív két nagyobb részből áll.

Az első részben 10 iskolai szituációval fog találkozni. Mind a 10 szituációval kapcsolatban két kérdést fog kapni, amelyekre elég egy-egy mondattal válaszolnia.
Az első kérdés arra vonatkozik, hogy a leírt helyzetek milyen érzéseket váltanak ki Önből. A másik kérdés pedig arra vonatkozik, hogy Ön mit tenne ezekben a helyzetekben.

A kérdőív második részében 86 állítással fog találkozni, amelyeket egy 5 fokozatú skálán kell értékelnie az alábbiak szerint:

1: egyáltalán nem jellemző rám
2: nem jellemző rám
3: kissé jellemző rám
4: jellemző rám
5: nagyon jellemző rám

A kérdőív kitöltése önkéntes és névtelen!