A vezető önértékelése, valamint az intézményi önértékelés keretében a pedagógusok elégedettségét mérő kérdőív
5 = Teljesen elégedett vagyok 4 = Többnyire elégedett vagyok 3 = Elégedett is vagyok meg nem is 2 = Többnyire nem vagyok elégedett 1 = Egyáltalán nem vagyok elégedett 0 = Nincs információm.

A „0" megjelölést a kérdőív számított átlagába nem számítjuk bele!
Kérjük, írja be az adatait:
Nem
Életkor
Lakóhely
1. 1. Az intézmény nevelő-oktató munkája a pedagógiai program alapelveinek megfelelő napi pedagógiai gyakorlatot tükrözi.
5
4
3
2
1
0
 
2. 2. A pedagógusok a tanulók érdeklődését felkeltő tanítási módszereket alkalmaznak.
5
4
3
2
1
0
 
3. 3. A tanulók tantárgyi ellenőrzése rendszeres, tervezett és összehangolt.
5
4
3
2
1
0
 
4. A tanulók tantárgyi értékelése egyértelmű követelmények és szempontok szerint történik, amelyet minden pedagógus betart.
5
4
3
2
1
0
 
5. A tanulók megfelelő visszajelzést kapnak az értékelések eredményeiről, dolgozataikat a tanárok megadott időn belül kijavítják.
5
4
3
2
1
0
 
6. Az intézményben folyó nevelő-oktató munka segíti a tanulókat, hogy felfedezzék és kibontakoztassák egyéni képességeiket.
5
4
3
2
1
0
 
7. A felzárkóztatás kiemelt feladat az intézményben, a lemaradó tanulók tervszerűen és rendszeresen kapnak segítséget.
5
4
3
2
1
0
 
8. Az intézmény lehetőséget teremt a tehetség kibontakoztatására.
5
4
3
2
1
0
 
9. Az intézményben fontos szerepe van a közösségi nevelésnek. A diákcsoportokat együttműködés és előítélet-mentesség jellemzi.
5
4
3
2
1
0
 
10. A nevelés és oktatás személyre szóló: a pedagógusok ismerik a tanulókat, testi és szellemi képességeiket, törődnek értelmi, érzelmi fejlődésükkel.
5
4
3
2
1
0
 
11. 11. Az intézmény tanórán kívüli tevékenységet szervez a tanulók számára (szakkörök, programok stb.).
5
4
3
2
1
0
 
12. 12. Az intézmény hangsúlyt fektet a tanulók környezettudatos nevelésére.
5
4
3
2
1
0
 
13. 13. Az intézmény hangsúlyt fektet az egészséges életmódra való nevelésre, a rendszeres mozgásra, sportolásra (sportkörök, versenyek stb.).
5
4
3
2
1
0
 
14. 14. Az intézmény hangsúlyt fektet a nemzeti hagyományok megismertetésére, a magyarságtudat, hazaszeretet alakítására.
5
4
3
2
1
0
 
15. 15. Az intézményben a tanulók megismerik az erkölcsi normákat, képessé válnak arra, hogy tudatosan vállalt értékrend szerint alakítsák életüket.
5
4
3
2
1
0
 
16. 16. Az intézményben a diákoknak lehetőségük van arra, hogy bekapcsolódjanak az őket érintő döntések előkészítésébe, véleményt nyilvánítsanak, és változásokat kezdeményezzenek.
5
4
3
2
1
0
 
17. 17. Az intézményben a szülőknek lehetőségük van arra, hogy bekapcsolódjanak a gyermekeiket érintő döntések előkészítésébe, véleményt nyilvánítsanak, változásokat kezdeményezzenek.
5
4
3
2
1
0
 
18. Az intézményvezető jelenléte meghatározó az intézményben.
5
4
3
2
1
0
 
19. A vezető egyértelműen fogalmazza meg elvárásait, és egyértelműen határozza meg a nevelőtestület feladatait, miközben törekszik az egyenletes terhelés megvalósítására.
5
4
3
2
1
0
 
20. Az intézményvezető fontosnak tartja a pedagógusok szakmai fejlődését: ezt segíti feladatmegbízásokkal, a célzott belső és külső továbbképzésekkel.
5
4
3
2
1
0
 
21. Az intézményvezető hangsúlyt fektet a nevelőtestületen belül az etikus pedagógus-magatartás betartatására.
5
4
3
2
1
0
 
22. Az intézményvezetés ellenőrző-értékelő tevékenysége folyamatos.
5
4
3
2
1
0
 
23. Az intézményvezetés visszajelzést ad a pedagógusoknak munkájukkal kapcsolatban; a visszajelzés és az értékelés korrekt, tényeken alapul.
5
4
3
2
1
0
 
24. Az intézményen belüli információáramlás kétirányú, a testület tagjai időben megkapják a munkájukhoz szükséges információkat.
5
4
3
2
1
0
 
25. A vezető fontosnak tartja, elősegíti és igénybe veszi a pedagógusok szakmai együttműködését.
5
4
3
2
1
0
 
26. A vezető igényli a véleményeket, támogatja a jó ötleteket.
5
4
3
2
1
0
 
27. Az intézményben a pedagógiai-szakmai munka zavartalan végzéséhez szükséges eszközök rendelkezésre állnak.
5
4
3
2
1
0
 
28. Az intézményben tervszerűen és hatékonyan működnek a szakmai munkaközösségek.
5
4
3
2
1
0
 
29. Az intézményben a pedagógusok készek a szakmai fejlődésre, tanfolyamokon, továbbképzéseken vesznek részt, az itt szerzett ismereteket hasznosítják, és egymásnak is átadják.
5
4
3
2
1
0
 
30. Az intézményben a tanulók szüleivel való kapcsolattartás formái megfelelőek, hatékonyan biztosítják a szülők számára, hogy hozzájussanak az intézménnyel és gyermekükkel kapcsolatos információkhoz.
5
4
3
2
1
0